dimarts, 11 de febrer del 2014

Ha arribat el moment de 'perdre el temps'


"En una societat basada en l'èxit, el benefici i el guanyar, hem reflexionat sobre la importància i el valor pedagògic de "perdre"? Perdre el temps, perdre una partida, perdre un tren, perdre un objete, perdre una cita, perdre algú, perdre i prou... perdre!".
Gianfranco Zavalloni, mestre rural italià lligat al moviment de l'escola creativa, autor de La pedagogia del cargol. Per una escola lenta i no violenta. 

Ha arribat el moment de 'perdre el temps' parlant i escoltant els alumnes quan expliquin les seves històries, passejant, caminant, fent classe fora de l'aula, al pati, a l'hort, construint un hotel pels insectes, descobrint detalls mai vistos, sentint les olors...
Ha arribat el moment de 'perdre el temps' mirant per la finestra, esperant que els ocells ocupin les caixes-niu que hem penjat dels arbres, observant els núvols en dies ventosos i imaginant formes.
Ha arribat el moment de 'perdre el temps' llegint a poc a poc, preparant una obra de teatre, filosofant, recollint bolígrafs gastats...
Ha arribat el moment de 'perdre el temps' tenint cura de l'hort, sembrant llavors, fent compost, respectant els ritmes naturals... amb paciència.

Mercè